Przejdź do treści
podkluczyk.pl » Blog » Home Staging – jak skutecznie podnieść cenę przy sprzedaży mieszkania?

Home Staging – jak skutecznie podnieść cenę przy sprzedaży mieszkania?

just home staging; justyna; jak podniesc wartosc nieruchomosci

W dzisiejszym wpisie chcielibyśmy przybliżyć Wam temat Home Stagingu – czym jest Home Staging i dlaczego odgrywa tak znaczącą rolę na rynku nieruchomości. Dodatkowo przedstawimy case study mieszkania, które zostało przygotowane do sprzedaży przez Justynę Zaniewską z Just Home Staging. Na prawdziwym przykładzie pokażemy jak skutecznie podnieść cenę przy sprzedaży mieszkania. Jeśli Twoje mieszkanie już od kilku miesięcy nie może się sprzedać i zastanawiasz się jak podnieść wartość mieszkania przy sprzedaży, to ten wpis jest zdecydowanie dla Ciebie. Zapraszamy do lektury.

Co to jest Home Staging?

Home Staging polega na przygotowaniu nieruchomości do sprzedaży bądź wynajmu – głównie pod względem wizualnym. Najistotniejszym celem jest osiągnięcie jak najwyższej ceny transakcji, przy minimalnym zaangażowaniu zasobów czasowych i finansowych. Home Staging można z całym przekonaniem nazwać skutecznym narzędziem… marketingowym. Według statystyk Home Staging podnosi wartość transakcji o ok. 10%, a także przyspiesza trzykrotnie sam proces sprzedaży.

Home Staging w salonie, efekt przed i po; jak podnieść wartość mieszkania
Home Staging w salonie, efekt przed i po

Home Staging – jak zacząć?

Tak jak pisaliśmy wcześniej – celem nadrzędnym w przygotowaniu mieszkania ma być podniesienie ceny przy sprzedaży mieszkania. Celem pośrednim jest zatem odbiór nieruchomości jako atrakcyjnej przez potencjalnych kupujących jeszcze zanim dojdzie do negocjacji. Dlatego najlepiej działania związane z Home Stagingiem rozpocząć od określenia grupy docelowej osób, dla których przygotowywane mieszkanie będzie odpowiednie. Inne mieszkania kupują młodzi pracujący single, inne młode pary z małymi dziećmi, a jeszcze inne osoby starsze. Po określeniu grupy docelowej mieszkanie przygotowywać będziemy tak, żeby potencjalny kupujący już po pierwszej prezentacji był przekonany, że w naszym mieszkaniu mógłby zamieszkać. Najbardziej pożądany efekt jest wtedy kiedy osoba oglądająca mieszkanie już w trakcie prezentacji planuje jak będzie korzystała z zaaranżowanej dla niej przestrzeni w mieszkaniu.

Home Staging w salonie, efekt przed i po; jak podnieść wartość mieszkania
Home Staging w salonie, efekt przed i po

Home Staging – case study

Jak Home Staging działa na konkretnym przykładzie omówimy z Justyną Zaniewską z Just Home Staging:

Mieszkanie w Pszczynie stanowiło niemałe wyzwanie – 56 m2, stare budownictwo. Lokal usytuowany na 4 piętrze, brak windy – co było ogromnym minusem. Mieszkanie przeznaczone do całkowitego remontu. Wystawiliśmy je z mężem na sprzedaż, jednak zainteresowanie było znikome. Oferty kupna, które się pojawiły oscylowały w granicach 180-220 tys. zł. Ta cena nie była do zaakceptowania przez nas. Wiedziałam, że można osiągnąć wyższą ofertę kupna, inwestując w tą nieruchomość. Po wielu rozmowach podjęliśmy decyzję o zainwestowaniu środków w wysokości 15 tys. zł. Efekt był spektakularny – mieszkanie zostało sprzedane za 272 500 zł, już po pierwszej prezentacji – zaledwie 30 minut po zakończeniu prac.

Justyna z Just Home Staging o mieszkaniu w Pszczynie
Home Staging w domowym biurze, efekt przed i po; jak podnieść wartość mieszkania
Home Staging w domowym biurze, efekt przed i po

Jak Justyna podniosła wartość transakcji o 52 500 zł

Jako grupę docelową Justyna określiła rodzinę z kilkuletnim dzieckiem, która już nie korzysta z wózka. Było to istotne, bo mieszkanie znajdowało się na czwartym piętrze w bloku bez windy. W mieszkaniu zostały zatem zaaranżowane salon, sypialnia, pokój dla dziecka a także domowe biuro. Po 2020 roku dedykowana przestrzeń do pracy w domu stała się dodatkowym atutem.

Mieszkanie ostatecznie sprzedało się za 272 500 złotych, po zainwestowaniu 15 000 złotych. Oferty zakupu przed Home Stagingiem były na kwotę 180 000 – 220 000 zł. Wartość transakcji została zatem podniesiona aż o 52 500 zł. Po odjęciu zainwestowanej kwoty realny zysk wyniósł 37 500 zł.

Zyski okazały się zbliżone do tych z inwestowania w mieszkania na flipa, jednak nakład pracy był nieporównanie mniejszy.

Home Staging w sypialni dziecka, efekt przed i po; jak podnieść wartość mieszkania
Home Staging w pokoju dla dziecka, efekt przed i po

Case study mieszkania w Pszczynie – podsumowanie prac

Co konkretnie zmienić wykonując Home Staging mieszkania aby podnieść cenę nieruchomości przy sprzedaży? Poniżej przedstawiamy listę prac przeprowadzonych w mieszkaniu w Pszczynie: 

– usunięcie zniszczonych i zbędnych mebli,

– prace remontowe – naprawa wszystkich usterek (jak gniazdka i włączniki świateł), malowanie ścian, wymiana paneli podłogowych, malowanie płytek w kuchni i łazience, a także: wymiana uszkodzonych/starych elementów, tj. armatura łazienkowa, niektóre oprawy oświetleniowe,

– sprzątanie,

– zakup nowych mebli i dekoracji,

– stylizacja mieszkania do sesji zdjęciowej,

– profesjonalna sesja zdjęciowa.

Home Staging w głównej sypialni, efekt przed i po; jak podnieść wartość mieszkania
Home Staging w głównej sypialni, efekt przed i po

Home Staging – ile to kosztuje?

Budżet na zmiany zawsze zależy od tego, ile pieniędzy chcemy przeznaczyć na ten cel oraz co chcemy dokładnie osiągnąć. Pamiętajmy, że budżet wzrasta w zależności od stanu technicznego danej nieruchomości. Jeśli dysponujemy mieszkaniem odnowionym, po remoncie, najczęściej wystarczy dodać odpowiednie dekoracje i wystylizować przestrzeń. W mieszkaniach w gorszym stanie należy rozważyć opłacalność wykonania poszczególnych napraw i prac remontowych. To należy m.in. do zadań Homestagerki, która powinna określić, zakres prac opłacalnych dla właściciela oraz to, czy faktycznie wpłyną na lepszy odbiór nieruchomości. Kolejnym etapem jest odpowiednia stylizacja mieszkania oraz realizacja profesjonalnej sesji zdjęciowej. Zakłada się, że aż 70% społeczeństwa to wzrokowcy. Dlatego też, zapewniając Klientowi dobry odbiór wizualny mieszkania, zwiększamy swoje szanse na szybką i zyskowną sprzedaż.

metamorfoza w łazience, efekt przed i po; jak podnieść wartość mieszkania
Home Staging w łazience, efekt przed i po

Just Home Staging – skorzystaj z usług profesjonalistki

Justyna Zaniewska z Just Home Staging to certyfikowana Homestagerka i dekoratorka wnętrz, dla której praca to prawdziwa pasja. Codziennie pomaga właścicielom nieruchomości, pośrednikom i inwestorom w przygotowaniu ich nieruchomości do transakcji. Wykorzystując jej wiedzę i doświadczenie klienci nie mają problemów ze sprzedażą lub wynajmem mieszkań i zarabiają na tym więcej. Ofertę Just Home Staging znajdziesz tutaj.

metamorfoza w kuchni, efekt przed i po; jak podnieść wartość mieszkania
Home Staging w kuchni, efekt przed i po

Just Home Staging – umów konsultację

Jeśli zainteresowała Cię realizacja Justyny w mieszkaniu w Pszczynie, sprawdź profil Just Home Staging na Instagramie i Facebooku.

Umów swoją konsultację już dziś i dowiedz się jak podnieść swoje zyski ze sprzedaży lub wynajmu nieruchomości. Sprzedaj lub wynajmij swoje mieszkanie drożej i szybciej z Just Home Staging.

2 komentarze do “Home Staging – jak skutecznie podnieść cenę przy sprzedaży mieszkania?”

  1. Chciałabym dodać, że elementy dekoracyjne i dodatki, takie jak poduszki, rośliny czy sztuka, mogą odgrywać kluczową rolę w procesie home stagingu. Mogą wpłynąć na klimat i atmosferę pomieszczenia, dodając mu charakteru i sprawiając, że nieruchomość wydaje się cieplejsza i bardziej przytulna. Szczególnie istotne jest to przy wystawieniu na sprzedaż mieszkań, które są puste. Bez jakiegokolwiek urządzenia, puste mieszkania mogą wydawać się zimne i niegościnne, co może odstraszyć potencjalnych nabywców. Zastosowanie strategii home stagingu, w tym odpowiedniego urządzenia wnętrza, może przekształcić puste pomieszczenia w atrakcyjne i zapraszające do zamieszkania miejsca. Aranżacja wnętrz może pomóc ukazać potencjał pomieszczeń. Przykładowo małe pomieszczenia mogą wydawać się większe, jeśli są odpowiednio urządzone. Stosując proste strategie takie jak umiejętne wykorzystanie luster, wybór jasnych kolorów i minimalizm w meblach, można stworzyć iluzję większej przestrzeni. To wszystko tylko podkreśla, jak ważne jest dobrze przemyślane urządzenie wnętrz podczas procesu home stagingu. Pamiętajmy jednak, że wszystko zależy od docelowej grupy odbiorców. Zrozumienie ich preferencji i potrzeb jest kluczowe do skutecznego przygotowania nieruchomości do sprzedaży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *